Morgonpromenad och massor av fix hemma. Blev en fikapaus med jordgubbar på balkongen när Anna kom förbi. Så skönt i solen nu!
Nu ska vi göra i ordning lite inför kvällens firande med Marianne och Ingvar.
Vilken mysig vårdag! Underbart väder!! Vi motionerade på Björnön på förmiddagen. Sen har vi fixat massor hemma under dagen. Städat, tvättat och rensat garderober. Blir en vända till återbruket imorgon. På kvällen åt vi Taccos och somriga jordgubbar till efterätt. Smakade verkligen sommar!

En rolig kväll med god mat och goda drinkar hos Cissi och Mange. Kvällen gick så väldigt fort- men det blir ju så när det är roligt.

Härkeberga kyrka kl. 16.00. Lena och Johnny vigdes !!
Var så roligt att kunna vara på plats och få vara med om den här stunden. Hoppas de får en jättemysig kväll med sina familjer. Vi är hemma och mellanlandar och ska nu ladda om för en kväll med vänner.

En långhelg framför oss! 4 dagar ledigt, känns ju helt toppen! Annette firade fredag-kvällen med Ann-Sofie och en 3-rätters middag på Hong Kong. Blev en jättemysig kväll!

Patrik var med sina arbetskamrater på After Work på Blue Moon Bar.

Ett blött pass, men det kändes jättebra att komma ut i skogen efter jobbet. Det är ljust så länge på kvällarna nu, finns så mycket tid kvar efter jobbet.

Henrik och Patrik fixade lite hyllor till Henkes garage och hämtade hans nya sommardäck efter jobbet.

Mathilda och Gösta hälsade på en stund i studion på eftermiddagen. Roligt att träffa dem och se att Gösta växt och blivit större-

På kvällen tog vi sedan en promenad runt Svartån och gick sedan hem och hade filmkväll. Jätteskönt att bara dega och ta det lugnt.

Annette hade födelsedag idag och blev överraskad av sina två favorit-killar med en middag på Grekisk restaurang. En försmak av sommarens middagar!. En så lyckad och bra kväll!!!

Det blev träning på Björnön för oss efter jobbet. Så skönt att få komma ut och andas vårluft och skog! En bra träningsrunda som avslutades med lite träning på det nya ute-gymmet.

Idag har vi kalasat hela dagen. Våra familjer hälsade på oss och vi har ätit och fikat. Vi har hunnit med två 5 km promenader också. Den första på morgonen innan frukost, har blivit en ny helg-vana för oss. Känns jättebra att börja dagen så. En vända på Björnön efter allt Kalasande var också skönt!

Så kulet ute, kändes så skönt att få njuta framför brasan här på kvällen. Även katterna uppskattade det, och var nog ganska trötta efter gårdagens fest och dagens kalas. Nu blir det en slapp söndag kväll med film.

Fest med vinprovning hemma hos oss. Vi provade och jämförde tre olika Bourgogne-viner. En rolig kväll med vännerna!

Annette tillbringade eftermiddagen i Bålsta och hann träffa Ulle på en lunch och sedan ett litet snabbt oplanerat möte med Sanna, Malte och Tuva-Li. Så roligt att träffa kusinerna!

Kvällen på Göta-lejon med Sophie var magisk. Vi var båda väldigt nöjda med föreställningen.
Vi var ganska tidiga och hann sitta i baren en stund innan föreställningen.

Annette och Annie besökte Ateljén vid Odenplan. Leverantörer var där och visade produkter och vi fick tillfälle att mingla lite med kollegor. Behövs lite inspiration, ideér och utbyte av tankar. Endel förändringar kommer att sättas i verk direkt! Brigitte Grenfeldt och Åsa Delau på bildrna nedan.

Patrik sprang 7,5 km på Björnön på eftermiddagen.
Vi fick också höra om Manifestationen i Rönnbyspåret på Lördag kl. 12.00. Vi kommer absolut att delta!
Läs mer HÄR

Flera möten i studion idag. Classe Palm besökte oss på förmiddagen, och Lasse och Maria från labbet på eftermiddagen.

Efter jobb och middag, tog vi en kvällspromenad kring svartån. Vi har en 5km-runda som är en lagom kvällspromenad.

Idag blev det träning för oss båda- känns bra att vara igång. Styrketräning på Friskis för Annette och löpning på Björnön för Patrik.

Annette träffade Anna på eftermiddagen. Hade jobbat i Jakobsberg på förmiddagen och hälsade på Anna på vägen hem. Tiden gick jättefort, ett snabb-besök blev trots allt ganska länge.

På kvällen tog vi en promenad kring Svartån efter middagen. Ett underbart vackert stråk!

Nu har vi beställt nya matbordet! 4 veckors leveranstid, det kommer att bli jättefint hemma. Vi tog en fika på Erikslund och gjorde lite andra ärenden och inköp.

Hemma gjorde vi en söndags-buffé med helg-skinka, tände brasa och fixade lite hemma. Blev en mysig kväll hemma.

Katterna turades om att ha platsen i värmen framför brasan.

Vi började dagen med en promenad runt svartån och gick sedan hem och åt brunch. Inte riktigt lika lyxig som förra veckan på hotellet- men en väldigt bra start på dagen!
Idag flyttade vi Henriks grejjer från Hallstahammar. Alla saker får mellanlanda i studion en månad, när vi får flytta dem vidare till Vega. Blev ett hörn med prylar! Blev ett bra träningspass för oss att lyfta grejjer och springa i trappor!

Nästa träningspass blev en löparrunda på Björnön! Jätteskönt att komma ut i skogen. Nu är vi igång med träningen och ska snart vara i toppform igen ;)

Blev en lugn kväll hemma. Vi gjorde lax med pesto och pressad potatis och slappade hemma i soffan. Var nog alldeles lagom efter våran flytt och tränings-dag!

En jättebra start på helgen! Så trevligt att få skratta och umgås en stund efter jobbarveckan. Fin tacco-buffé också! Precis vad vi behvde innan vi gick hem och tog en lugn kväll hemma i TV-soffan.

Samling i Studion efter jobbet! Patrik, Annica och Kessi kom och hmtade mig och vi åkte ut till Björnön och motionerade. En jättefin kväll, nu är det vår i luften!

Patrik hade en riktigt lång arbets-dag. Annette blev bjuden på middag hos Ingrid på kvällen. Väldigt gott och lyxigt såhär en onsdag!

Tacco-kväll hemma hela familjen.
Middag med familjen hos Marianne och Ingvar. Jättefin påsk-buffé och lax i ugn! Lyxigt att komma hem ifrån vår mini-resa och få uppdukad middag!

Frukost på hotellet och sedan promenad efter Strandvägen - lite blåsigt men ändå skönt. Nu ska vi packka ihop oss och ta tåget mot Västerås . Middag med familjen på eftermiddagen.

Vi har haft en mysig kväll på Thai House- jättegod mat! Ganska trötta efter dagens promenader.

En skön dag med sol. Vi har promenerat jättemycket med lite vätskepauser på vägen. Bland annat gick vi runt hela Skeppsholmen och där passade vi på att besöka af Chapman, ett vackert skepp som också är vandrarhem.  Varm choklad och öl köpte vi och satt i solen på däck och begrundade Storstan.

Vilken bra start på dagen! Vi började med en promenad längs strandvägen och njöt av solen och planerade lite för dagen.

Brunch på hotellet efter morgon-promenaden. Det serverades frukost fram till kl. 12.00 idag.

Nu ska vi ut och njuta av Stockholm!

En supergod middag på den Italienska "Restaurante Capri". Tillbaks på hotellet nu, och är så nöjda med kvällens restaurang-val.
Framme i Stockholm. Lite kallt, man vill lixom in och värma sig hela tiden. Vi sprang direkt på en restaurang som vi besökt för många år sedan. Den gången blev vi rekomenderade den och letade upp den. Nu har vi bokat in oss där helt spontant- har bra minnen därifrån.
På eftermiddagen har vi besökt Östermalmshallarna- beundrat och inspirerats av alla härliga matkulturer. En vätskepaus där blev det också.

Vi fortsatte promenaden ute i kylan en stund till, men behövde snart mer värme. Blev lite mer vätskepaus på Bishop. Känns bara så skönt att vara ledig och ha tid.

Hotellet är jättefint. Känns lyxigt. Nu ska vi snart mot kvällens matupplevelse.
En riktigt rolig möhippe-dag!! Lena blev väldigt överraskad - det var så roligt att träffa henne och få vara med den här dagen. En mysig dag med vinprovning och samkväm som avslutades med middag på Limone. Väldigt nära hem sedan.
Idag fanns krafterna på plats igen. Två dagars intensiv-kurerande gjorde susen.
Annette var idag till en hudklinik i Stockholm och tog bort två leverfläckar. Anna och Evelina följde med som sällskap och vi shoppade och lunchade i Kista Centrum. Tack tjejjer för en mysig dag!

På kvällen lagade vi en god middag hemma och slappade vid TV:n.
Frukt, glass, the, smooties- en riktigt kurera-dag. Har inte tid med detta längre!
Annette är redigt förkyld! Bokade av eftermiddagens jobb och gick hem och kurerade allt vad det går. Har inte tid med detta! Hoppas på ett snabbt tillfrisknande.
Mathilda, Andreas och Gösta hälsade på oss i studion. Vi fotograferade Gösta SE HÄR och fick höra lite om hur det går för den nya lilla familjen.

På kvällen fick vi äntligen fira våfflans dag. Har inte hunnit med det förrän nu.

Vi har tittat på lite olika möbel-affärer idag. Strosat runt och försökt komma fram till vad vi tycker om. På kvällen åt vi Pizza med Henke.

En riktigt god middag hemma hos Anna och Janne på lördag-kvällen. Planer om en resa framöver började också smidas.