Ikväll har vi firat fredag på Restaurant Indigo, med kycklingburitas och rödvin. En väldigt bra start på vår helg!

I oktober åker ett gäng grabbar till Gdansk över en helg- resan är nu bokad! Några av killarna träffades ikväll, åt Polen-inspirerad mat och fixade bokningen.
Middag med lite vin och en mysig tjej-kväll- äntligen fick vi ihop det! Har varit så mycket olika saker och vi har inte kunnat få ihop någon träff på jättelänge.
Nu är en mamma-son resa till Stockhom bokat! Ska bli så roligt att få vara ett dygn med Henke och hitta på lite roliga saker. Vi ska iallafall bo på Långholmen- ett gamalt fängelse som fungerar som hotell, vandrarhem, museum och restaurang. Ser fram emot 14-15 september!

En rolig kväll med motion och picknick! Årets Blodomlopp hade toppen-väder och det gör ju allt mycket roligare. Start och mål ute på Rocklunda, väldigt bra med plats för alla picknick-filtar efteråt!
Kvällen förgylldes av ett snabb-besök av sonen. Mysigt att träffa honom!
 Filmkväll och jobb vid datorn. Har inte hunnit med något annat alls. Filmen var iallafall riktigt bra!

Tjej-dag i Stockholm!! Vi har haft en rolig och mysig dag- shoppat endel, ätit mat i Kungshallen, fikat skrattat och bara haft det alldeles jättebra. Blir nog fler tjej-dagar i Stockholm framöver.

Kvällen hemma gick åt till att fixa hyllor i vårt "nya" rum. Mest Patrik förstås, men han behövde lite hjälp att hålla ibland.
Vi har fixat lite i vårt nya sällskaps-rum idag. Ska bli lite som ett Wiskey-rum ;) Mer hyllor, mattor, tavlor, bord, belysning, kuddar och ljus ska till- men det känns ändå som att det kommer att bli bra. dagen har verkligen bara försvunnit,  Blev en sen middag ( nästan 21.30) och då pustade vi ut med lasagne och ett glas rött. Var ju bara så underbart gott och välbehövligt efter vår fixar-dag. Katterna verkar trivas i vårt nya rum- ser ut som att vi inte kommer att få plats i de nya fåtöljerna- de är redan tjingade.

Idag har vi gjort en riktig omstart. Fåtöljerna vi köpte igår, som vi kände oss nöjda med igår, och som vi riktigt kämpade med i alla trappor upp ( gick inte in i hissen) är nu nerburna igen och returnerade till IKEA. När vi började titta lite noggrannare, så hade vi köpt en snarlik modell mot den vi egentligen hade tänkt oss. Den vi ville ha var slutsåld i Västerås. Det blev ett snabb besök av IKEA Örebro, och nu är vi på väg hem med RÄTT fåtöljer. Vi har det roliga med att bära upp dem för alla trappor framför oss...

En riktig fixar-dag! Vi har lagt lite tid på att fixa i vårt hem. Vårt extra- rum börjar lite att hitta form. Mycket kvar förstås, men nu har vi börjat!

Vi gjorde lax med pesto till middag och åt ostbricka i vårt nya Wiskey-rum. Nu spelar vi musik och gissar låtar på Spotify. Så mycket bra musik det finns! Så roligt att höra gamla godingar- är något särskilt med 80-tals musik iallafall!

Lyxigt och mysigt! Blev en fredags-kväll med god mat på favorit-restaurangen Limone.

Vacker och frisk morgon med motion tidigt på Björnön. Så häftigt att bara ta in - inte ofta man är där ute så tidigt, och allt är så tyst. Höst i luften- känns underbart!

Så trötta och slitna ikväll! Kan bero på att våra katter stökade runt i natt och natten blev för kort! Vi har iallafall lagat en god middag- ett nytt recept och sedan bara degat i soffan. Precis vad vi behövde. Fastnade vid en gammal film som är så mysig och sevärd, länge sedan vi såg den. "P.S I love you"

Precis när vi var klara med vår runda på Björnön, öppnade sig himmelen. Vilken timing! Skönt att komma hem och mysa vid brasan. Pasta, Robinson och lite onsdagslyx i form av lite vin;) Lite jobb vid datorerna blev det också.

En glad nyhet idag! Känns så jättebra innombords- ren och skär lycka! Henkes jobb har sett lite osäkert ut inför hösten, men idag fick han besked om att företaget fått in en stor-kund och istället behöver anställa! Känns ju bara så bra!

Kvällen har vi tillbringat i studion. Vi har hängt tavlor, ätit Kebab-sallad  och umgåtts. Fick mycket gjort- och det blev väldigt fint!
Torkade kantareller i glasburk! Så lyxigt och fint! Vi fick ett stort gäng med torkade kantareller av Ursula och Erik i lördags. Känns ju så otroligt lyxigt för oss som aldrig plockar svamp själv! Köpte igår denna glasburk för att kunna ha dem framme som en inredningsdetalj. All svamp fick inte plats i burken, vi får fylla på vartefter- vi ska självklart använda den i kommande matlagning!
Idag blev det motion runt svartån efter jobbet. Det är en jättefin slinga- exakt 5 km från vår port.
Sen lyxade vi med lite vin. Länge sedan vi drack rött vin- har bara varit vitt i sommar. Nu blir det bara att ta det lugnt och mysa framför TV.n.

Mil-spåret på Björnön på eftermiddagen. Alltid lika skönt att komma ut till Björnön, rofyllt. Blev en bra runda!
På kvällen var vi bjudna på fika hemma hos Henrik, med Marianne och Ingvar. Kändes så gott i hjärtat efteråt. Man blir glad av att träffa honom, och se att han har det bra och verkar må bra. Då mår man väldigt bra själv också!

Hade tänkt oss ut med båten idag. Kändes inte som rätt väder för det dock. Blev lite jobbardag för oss båda istället. Lite småmysigt att sitta hemma med en kopp The och få undan lite jobb- och faktiskt umgås lite samtidigt. Blir jobb-avbrott med springrunda på eftermiddagen!

Årets första kräftkalas! Precis hemkomna efter en härlig kväll hemma hos Erik och Ursula i Uggelbo. Riktigt god mat och så roligt att träffa dem! Har varit en toppen-kväll!
Länge sedan vi hade tid över såhär en hel dag!  Vi har tagit en långpromenad längs de fina promenadstråken efter Mälaren. Så vackert, och det är alldeles för sällan man har tid att njuta av det vi har nära. Sen har vi gjort storkok hemma och bara skrotat lite. Laddar för kvällens Kräftfest i Uggelbo! Så länge sedan vi träffade Ursula och Erik. Ska bli väldigt roligt.

Ikväll firade vi Marianne som är ett steg närmare pension! Snart pensionär på riktigt- ett väldigt bra skäl att fira!! Vi åt rökt makrill och grillad lax med tillbehör. Vi har haft en jättebra kväll.

Löpning på Björnön för Patrik på eftermiddagen. Sen har vi handlat och fixat lite inför helgen. God middag med lite vin förgyllde vår torsdag efter allt fixande. Helt galet vad fort veckorna går, snart helg igen!

Riktigt tidig morgon! 5.40 ringde klockan. Patrik åkte till Sofiahemmet i Stockholm på tidig läkartid. Annette tog på sig de nya löparskorna och gjorde en test-runda runt Svartån. Kylig,solig morgon- lite höstkänsla i luften.

Blev en utflykt till Örebro ikväll. Annettes gamla löparskor har under de sista veckorna inte varit helt OK. I Örebro finns Löplabbet, och där fick vi proffsig hjälp med att prova ut rätt skor. Jippie! Hoppas det blir bra ute i skogen också. Vi får prova i morgon. Vi hann med att flanera lite i Örebro också. En jätteskön somrig kväll, och Örebro kändes väldigt mysigt och inbjudande. Middag på Döner Kebab innan hemresan. Vi får komma tillbaks en annan gång och utforska Örebro mer.

Henke och Patrik lunchade på "Mormors restaurang" idag. Henke hade en riktig bilfixar-dag och mötte även upp Patrik efter jobbet för att tvätta av bilarna tillsammans.

Efter jobbet promenerade vi runt Svartån. Hyrde nya Varg Verum-filmen på tillbakavägen och hade en skön och lugn film-kväll. Precis vad vi behövde!

Patrik var till läkaren i Stockholm idag, och Annette följde med och spenderade lite tid i Kista-gallerian under tiden. Härlig Tai-mat blev det till lunch på hemvägen.
Ett vackert halsband inhandlades idag! Fick presentkort av familjen Ibsén och av Henrik i samband med min födelsedag - och idag hittade jag detta. Är så nöjd!
På kvällen blev det träning! Patrik tog en runda på Rullskidorna på Skultunavägen och Annette sprang milen på Björnön. Det var så skönt ute- perfekt kväll för träning!!
Henrik kom över på middag senare på kvällen. Så mysigt att träffa honom. Vi fixade annons på Blocket på hans bil, också.
Ebba och Janne bjöd på lunch i sin fina stuga i Hästnäs. Det blev en riktig heldag med god mat, luftgevär-tävling, hoppmatta och bara en riktig mys-dag. Många skratt blev det och dagen gick verkligen fort.
Massor av tack till Ebba och Janne för en så mysig dag!

En jättemysig kväll hos Cissi och Mange. God mat och så roligt att träffa Urban och Petra. Spotify såklart- och minnen med musik. En jätterolig kväll!

Vi är så nöjda med vårt Sundbyholm-dygn. Sovit superbra i hamnen. På morgonen tog vi en promenad i den vackra slotts-miljön. Sen träffade vi på ett helt gäng kända ansikten nästan samtidigt och vi tog en fika i hamnen och kollade in båtarna lite. Så roligt när det blir så spontant! Familjen Kindh som hade varit och tittat på en båt i närheten, och Tina och Patrik som faktiskt hade övernattat väldigt nära oss i sin segelbåt.
På eftermiddagen lämnade vi Sundbyholm och åkte hemmåt igen. Är bjudna på middag ikväll, och det ser vi verkligen fram emot! Började mulna på ordentligt på hemresan, men vi klarade oss från regn!

Ätit middag här på båten med lite vin och en fin solnedgång. Lite höstkänsla är det ändå, lite småkyligt. Men härligt att sitta här i en filt och bara ha det alldeles fantastiskt bra!

Nu är vi på väg med båten mot Sundbyholm!! Mysigt!! Som att åka på semester. Känns så bra att få de här båthelgerna, det betyder så mycket!

Ikväll blev det en runda på Björnön. Så skönt att komma ut i skogen efter jobbet! Ikväll ska vi packa lite inför vår båtutflykt i morgon. Siktar på Sundbyholm efter jobbet- bara vädret håller uppe.

Nu har de kommit! Trötta, hungriga och väldigt glada! Så roligt att höra vad de har haft för sig.

Så härligt att vara här på Arlanda och bara njuta av miljön. Riktigt mycket reslust får man också! Vi har iallafall njutit av flygplatsen ikväll. Ätit god middag, promenerat, fikat och tittat på flygplanen. Henkes plan är två timmar försenat, så vi fick mer tid här än vi hade räknat med. 22.40 beräknas de landa. Ska bli roligt att höra om deras resa.

Hade tänkt åka ut och grilla ikväll också! Men precis när jag skulle åka från jobbet kom regnet. Det blev grill-picknick med filt och allt i vardagsrummet istället. Det var inte så tokigt det heller!

Vår inbokade grill-kväll på Björnön regnade bort. Det blev film-kväll och fruktsallad hemma istället. Katterna verkade väldigt nöjda med det valet- blev riktigt trångt i soffan med alla film-mysande katter.

Fika och mys hos Häggarna. Blev en liten snabb-fika på förmiddagen.

1,5 mil på Björnön. Så bra väder för motion idag! Efter träningen gjorde vi Taccos hemma och tittade på film. Ganska trötta efter våra dagar på sjön. Känner oss så glada och nöjda med vår båt-helg. Precis vad vi behövde!

Sovit så bra i Strängnäs hamn! Är så glada över att vi kom iväg och fick den här helgen. En solig och fin söndag blev det också. Vid lunch-tid lämnade vi Strängnäs och styrde mot Västerås.
Haft en alldeles underbar Lördag i Strängnäs. Härligt väder fick vi också!! Vi har så mycket bra minnen här från Strängnäs. Både från soliga mysiga dagar, men också regniga dygn som också lämnat fina avtryck hos oss.

Den här gången hann vi med att träffa en gammal skolkompis till Annette och hennes man. Marie och Kjell kom ner och hälsade på oss i båten en stund. Väldigt roligt. Vi har inte setts sedan grundskolan, så det var ju några år sedan.
Vi hade en mysig eftermiddag i båten. Läste och bara njöt av att vara på semester och av solen och vår fina utsikt. Så härligt!
Vi delade på en flaska vin medan solen gick ner, och gick sedan iväg till en av restaurangerna i hamnen. Blev en rolig kväll med god mat.

Nu lämnar vi hamnen i Västerås och hoppas få plats i Strängnäs i natt. Så mysigt att komma ut på sjön och bara må bra!

Kebab-sallad utanför Elba. Så mysigt att komma ut och njuta av en kväll på sjön. Inte supervarmt, men en varm filt och den vackra solnedgången värmde bra. Packar om lite här hemma och hoppas på en längre helgutflykt med start i morgon. Verkar lovande!!!

Patrik åkte ut på sjön med Kalle, Anders, Andreas och Karl. De åt middag på sjön, en riktigt fin och äntligen varm kväll. Blev en liten öl-runda på stan efteråt.

Annette fick sällskap av Cissi och Annika på en motionsrunda på Björnön. Vi fick både motion och en trevlig pratstund- så bra kombination!!!!
Summerar vår semester lite. Har haft det så bra. Har nog redan bestämt att det blir Parga nästa år också. Saknar det lite redan.

Hade tänkt oss en båtkväll med grillning och picknick. Kändes bara alldeles för kallt för det. Vi grillade hemma istället och gick sedan ner till Bishop arms och drack P2 och öl. Blev en mysig onsdagskväll.

Nu är killarna avlämnade på Arlanda! Planet går kl. 15.45
Henke och Patrik åt frukost innan avfarten mot Arlanda. Henrik och Jocke åker på eftermiddagen på 1 veckas semester. Vi hoppas att de får en rolig och bra semester.