Annette träffade en kär gammal vän som finns väldigt nära hjärtat idag- sånt gör en glad!!

Patrik har fixat nere vid båtplatsen och förberett för morgondagens sjösättning. Tyvärr verkar inte vädret bli det bästa- blir nog ingen premiärtur direkt.

På kvällen kom Henke förbi och åt middag med oss, väldigt mysigt att få träffa honom en stund! Det verkade katterna också tycka.

Patrik sprang spåret på Björnön efter jobbet. Annette och Ingrid promenerade milen på kvällen. Vilken skatt vi har, som har Björnön så nära- en fantastisk plats att ladda batterierna på!

Efter jobbet blev det motion på Björnön. Helt perfekt löpar-väder! Det är kallt i luften, men precis lagom när man springer.

Vi grillade hamburgare på vår lilla el-grill när vi kom hem. Blev gott!!

Från gårdagens mingel på Salong Unik. Vi hade en jätte-trevlig kväll!

Annette och Annie lunchade på Kajens fik- ett nytt favoritställe. Deras sallader är fantastiska! Inte lika fint väder som förra veckan, så det blev innomhus-lunch idag!

På kvällen hade vi en rolig tjej-kväll på Porträttstudion. Vi gick över på Uniks invigning och minglade en stund. Bilder från minglet kommer i morgon. Rosevin och jordgubbar och massor av skratt. henke var med en liten stund från början, han var förbi i ett annat ärende.

En mysig dag på Rönnby, Vi har firat alla mammor, Annica som fyllde år i fredags och Ingvar som fyller år idag. God mat, rabarberpaj och trevligt sällskap. Förutom trädgårdsfesten har Patrik hunnit tvätta och vaxa vår båt. Annette har tagit ett träningspass på cykel och varit på bostadsrättsföreningens styrelsemöte.
En riktigt aktiv dag för oss båda!

Kvällspromenerat runt svartån, wow vad varmt det är! Fixade sommardrinkar när vi kom hem och relaxade på lilla balkongen. Katterna fick också lite balkong-träning.

Vi gjorde lax med fetaost och pesto och åt middag på balkongen.

Nu sitter vi bänkade framför TV:n och väntar på Eurovision Song Contest. Ska bli jättespännande, hoppas på Loreen!! Nötter, jordgubbar och chips finns framsukade så att vi orkar hela kvällen!

Patrik och Pälle har ägnat halva dagen vid vår båt. Mycket som ska fixas innan vi kan sjösätta.

Annette har servat med lunch ( pastasallad) och fixat med annat. Blev handling och en löparrunda på Björnön.
En jättetrevlig kväll hos Cissi och Mange, som helt spontant bjöd in på grillkväll. Vilken sommarkväll! Det är nu man ska njuta allt man kan!
Nu är vår båt utställd och vi ska jobba med den under helgen. Hoppas kunna sjösätta nästa vecka. Blir så mycket mysiga minnen och bra känslor i hjärtat när man kommer ut till båten. Vi längtar efter en första tur nu, och gärna någon övernattning i Strängnäs eller Sundbyholm.

Både Patrik och Pelle kom förbi studion vid stängningstid. Vi surrade en stund innan vi åkte ut till Björnön för en löparrunda. En riktig vitamin-injektion att få komma ut i skogen.

Film-kväll hemma sedan! Precis vad vi behövde.

Idag hade vi lunch-date på Kajens fik. Så härligt att sitta nere på kajen i solen och de har ju fantastiska sallader. Det tyckte i och för sig ganska många andra också, så vi fick vänta i kö ganska länge innan vi fick beställa. Men det var det ju värt! Härligt att få lite sol och sommar-känsla på en jobbar-dag!

Patrik och Henrik har fixat med kabeldragningar i Henkes lägenhet under hela eftermiddagen och kvällen. Annette jobbade sent, men kom över och åt middag med killarna på kvällen. Så roligt att hälsa på hos sonen!
Mycket jobb för oss båda idag. Patrik hann med en runda på Björnön innan han åkte tillbaks till jobbet på kvällen igen. Annette jobbade vid datorn hemma i soffan, men tog ett motionspass på tränings-cykeln.
Skönt att hinna med att få in lite träning också!

Annette och Henke flyttade föråds-sakerna till Vegagatan på eftermiddagen. Nu är det mesta på plats, och Henke verkar stortrivas i sitt nya hem.

Idag har vi köpt en el-grill till vår balkong!! Det blev grill-fest med hamburgare i kvälls-solen.

Lyxig söndag! Vi blev bjudna på grill-kväll hos Anna och Janne och fick underbart god mat. Evelina bakade en kladdkaka, så det blev supergod efterätt också.
Vi började dagen med en löparrunda på Björnön. Underbar dag! Vi åkte hem och packade ihop oss och har sedan tillbringat hela eftermiddagen i stadsparken på en filt. Så härlig eftermiddag! Fika med tidningar och bara smådåsat i solen. Cissi kom förbi en stund också!

Lite blåsigt kanske, men sommaren är på väg nu! Blev en hel-kväll i glatt sällskap. Först en sommar-drink hemma hos Bertil och Jenny, middag på Real och vi avslutade kvällen som blev till natt hemma hos Anna och Janne. Väldigt trevlig kväll!

Annette har jobbat i studion nästan hela dagen. Patrik har fixat med sladdar och eldragningar i Henkes lägenhet. På kvällen var vi hos Marianne och Ingvar på familjemiddag. God mat och väldigt trevligt!

Ny vända till IKEA- det blev fullpackade vagnar med saker till Henriks nya hem. Vi har fortsatt att fixa och få ordning på detaljer i hans lägenhet. Det blir verkligen fint! På kvällen åt vi middag hos Henke innan vi åkte hem och fortsatte fixa lite hemma hos oss.
Ny adress till Henrik är: Vegagatan 2B, 722 23 Västerås

Nu börjar det ta form i Henkes lägenhet. Vi gjorde ett stort ryck idag! Sovrummet blev färdigmålat och kunde möbleras, och då föll alla möbler på plats. Riktigt fint blir det!

På vägen från Henke köpte vi hämtmat och åkte hem och fortsatte fixa hemma hos oss. Det nya matsalsbordet byggdes ihop och känns jättebra. Vi fortsatte fixa i vårt nya sovrum också. Blev en riktig fixar-kväll och det känns i kroppen.

En lång arbetsdag med Henriks flytt. Vi har flyttat alla saker och påbörjat målning av sovrummet. Allt kommer att bli så himla bra! På kvällen tog vi en mat-paus på Arpa Pizzeria = Henriks närmaste matställe. Alla var ganska trötta när vi avslutade för kvällen- vi har varit igång i många timmar. Vi skålade i Pomac för Henrik och hans nya boende innan vi åkte hem till oss.
Här packas det och skuvas och fixas inför morgondagen. Kl. 8.00 ringer klockan och dagen är fullspäckad!

Idag har vi shoppat till Henkes nya lägenhet. Vi har haft en jättemysig eftermiddag! Det blev en hel del handlat, men kommer nog att bli några vändor till under veckan innan det mesta är klart. Vi avslutade all shopping på Mc Donalds efter 4 timmars handlande och även besiktning av lägenheten. Energin var alldeles slu vid det laget. Nu ser vi fram mot morgondagen!

Idag har vi jobbat hårt hela dagen! Henriks våning är nästan helt tömd på hans saker. Det han ska ha med sig finns nu i vårt gamla sovrum. Vårt sovrum är nu uppflyttat till övervåningen. Massor av saker är fraktade till tippen. På eftermiddagen åt vi Taccos efter allt flyttande av möbler. Erik som hjälpt oss hela dagen åt med oss.

En kvällspromenad runt svartån hann vi med innan årsmötet började på Fragolino kl. 19.00. Mötet gick väldigt smidigt och vi avslutade med att beställa in öl och sitta kvar på restaurangen och prata med våra grannar. Riktigt trevligt! Annette är numera invald supleant i bostadsrättsföreningens styrelse.

Dagen startade med motion på Björnön. Vi hade tur- och klarade vår runda precis mellan skurarna. Skönt att slippa regnet. Annette tog sedan en fika med Ingrid på "Kalle på Spången" och kollade in lite skor på stan. Patrik röjde i källarförådet- blev riktigt bra!

På kvällen lagade vi Lax med pesto och hade en liten vinprovning med 4 st vita viner. Några av våra favoriter- roligt att se hur olika de faktiskt är!

Blev en liten provtur med nya bilen ikväll.  Vi var förbi hemma hos Uffe och Ann-Sofie och Melvin en liten stund och kollade in deras nya badrum. Riktigt fint var det! Melvin var fullt sysselsatt med att tejpa allt möjligt.

Sen blev des mys-fredag hemma med nya Hamilton-filmen och våra katter. En jätteskön fredag!
Motion för oss på gymmet ikväll innan vi åkte hem och åt middag. Vi träffade Ann-Sofie som också var där och tränade. Vi hittade lite nya maskiner, hoppas det känns i kroppen imorgon!
Patrik och Henke fixade lite i Henkes garage och bytte till sommardäck på Annettes bil ikväll. Henke har fått så fint på sin nya plats i garaget och har otroligt bra ordning på sina saker. Roligt att se att det bor en riktigt ordningsam människa i honom;)

Annette jobbade länge ikväll. Fixade lite monteringar och beställningar på jobbet. Blev en sväng in till Anki på Unik också. Allt börjar falla på plats- och det blir så bra!!
Lunch + motion i Rönnbyskogen för systrarna på lunch-rasten. Roligt att träffas en liten stund! Kessi är otroligt duktig motionär och såg till att vi höll ett bra tempo!

Efter jobbet blev det ett löpar-pass på Björnön. Känns bra med träningen nu!

Annette och Anna promenerade på Björnön på eftermiddagen, roligt att träfffas en liten stund och skönt att kombinera med lite motion.

På kvällen blev det ett litet cykel-pass för oss. En skön kväll som gav oss extra energi. Kände oss piggare efter passet än innan, var nog precis vad vi behövde.  Lasagne hemma efter tränings-passet.

Finns det något bättre sätt att starta en söndag? Promenad och sedan hotell-frukost! Så lyxigt!! Sen blev det resa hem till Västerås igen. Blev ett snabb-besök hos Anna och Janne och sedan löparrunda på Björnön.

Vi var ner till båtplatsen och kollade lite hur det är förberett för sjösättning. Vi börjar längta nu! Hoppas kunna börja förbereda vår båt nästa helg.
Vi köpte pastasallader från Café Gränden och hade en lugn kväll hemma.

Vi hade en fantastisk bra kväll med underbar italiensk mat. Kyparen var så rolig och skojjade med oss hela kvällen. Vi avslutade kvällen i hotellbaren.

Överrasknings-dag i Stockholm. Vi började med Sky Wiew - något vi pratat om, men det har aldrig blivit av tidigare. En rolig upplevelse.

Det blev lite strosande på söder med dryckespaus i solen.

På eftermiddagen hade vi bokat en liten öl-provning med Belgisk öl. Blev lite tilltugg också. Belgisk ost och korv-bricka och vitlöksbröd.

Nu degar vi en stund på hotellet, och ska ut på middag senare ikväll. Känns så mysigt att vara iväg såhär!

Ikväll blev Pälle och Patrik överraskade med en kidnappning som slutade på Hotell Amaranten i Stockholm. Vi hade en lugn kväll i relaxen med bubbel och godsaker. En väldigt bra fredag!
Förmiddagsfika i studion, när Annica och Rose-Marie hälsade på- jätte-trevligt!

En kvällspromenad i stan och runt Svartån efter jobbet, så skönt att få vara ute!
Länk till senaste numret av STYLE där vi finns med på mingelbilder:

En sån skön kväll! Massor av folk ute i spåret på Björnön. Vi tog en motionsrunda innan vi åkte hem. Premiär ikväll med myggor också- det är vår på riktigt!

Sol och nästan vindfritt- blev ju en perfekt start på våra cykelträningar. Vi började med en lagom liten runda och testade lite nya inställningar på cyklarna. Pastasallad på vår lilla balkong efter passet- underbart gott!
Middag på Ceders restaurang med Marianne och Ingvar. Vi åt deras grillmeny med alla röror till, så mysigt med plockmat! Vi promenerade sedan en sväng ner till Stora torget för att se när brasan tändes. Vi avslutade kvällen i studion med bubbel. Vi firade många saker ikväll!