Ca 50 mil i bil idag! Kom tillbaks till Sälen vid 15-tiden. Blev en promenad i blåsten med lite bar-häng och after-ski på Gustav grill & bar.
Bastu och middag hemma i fjäll-stugan och bara en slapp och mysig kväll. Skönt med semester! Här ska njutas!

Vi fick brejka vår semester ett dygn. Jag fick en läkar-tid i Stockholm tidigt i morgon och då måste vi starta från Västerås för att hinna. Lämnade Sälen lite tillfälligt på eftermiddagen.

Blev middag hos mamma och pappa när vi kom till Västerås, jätteskönt att slippa fixa mat. Annica kom också och det var roligt att träffas en stund. Våra katt-killar blev förstås glada över en myskväll och vi har myst som bara den hela kvällen. Ta igen lite mys som blivit missad och mysa lite förväg för några dagar frammåt också!

En liten rolig incident i Sälen igår när vi träffade Hasse Aro. Kände inte igen honom först och bad honom vara fotograf och ta en bild av oss. Vet inte om han fått den frågan förut- han såg lite förvånad ut.

Promenerat runt här i Sälen på förmiddagen och bara njutit av solen och känslan. Takdropp och vårstämning- känns mysigt!

Just nu Relaxar vi i solen utanför stugan. Cissi och Mange åker hem efter lunch idag. Vi blir kvar några dagar själva.

Tisdagen här i Sälen blev riktigt lugn. Killarna behövde en riktig vilar-dag efter sitt lopp. Blev några promenader för att få röra lite på sig och få luft.

På eftermiddagen blev det After Ski på Harrys och sen var vi hemma i stugan. Lagade god mat, skålade för alla prestationer med bubbel och hade bra och roliga diskussioner in på natt-timmarna. Mysigt med semester!

Har varit en lång men väldigt rolig och bra dag. Alla killarna tog sig i mål på bra tider. Vi i hejarklacken har haft fullt upp att åka mellan depåerna för att hejja fram och serva killarna. Vädret har varit toppen- så mysigt att vara ute!
Lägger upp Patriks mål-bild och återkommer med fler bilder sedan. Bloggar från mobilen, och bilderna från systemkameran är för stora att komprimera utan rätt programvara. Får bli när vi kommer hem igen!

Den här dagen före loppet är alltid spännande. Så mycket förberedelser, laddning, vallning och mentala förberedelser. Vi har checkat in stämningen nere vid målområdet och besökt Vasaloppsmässan. Framme i stugan i Sälen har vi vallat skidor och ätit Lasagne. Mycket logistik och fix inför morgondagen, klockan ringer 4.30. Dax att sova snart!

Igår hade vi en packar och fixar dag. Hade inte förberett något i veckan så vi hade mycket att göra. Hade ändå en lugn och mysig dag. Blev hämtmat och melodifestivalen på kvällen.

Nu är vi iallafall på väg! Lämnade Västerås 15 min tidigare än planerat- känns jättebra med semester! Mot Mora nu först där vi ska besöka Vasaloppsmässan och äta lunch. Ser fram emot en mysig semester- vecka!!

Tjej-lunch i studion idag. Mysigt att träffas och surra en stund
Efter jobbet träffade vi Anna, Janne, Kicki och Ulf på en AW på Tabazco. Passade jättebra att äta lite Taccos och ta en öl/ ett glas vin innan vi gick hem och hade TV-kväll.
Blev en av mammas hembakade goda semlor hemma i soffan- riktigt lyxigt!
Motion på Björnön på eftermiddagen. Ett bra sätt att få kontroll på sina tankar! Patriks sista motions-pass innan öppetspår på måndag.
Henrik åt middag med oss på kvällen, vi hämtade Tai-mat. Lite mysigt att få prata ordentligt och planera lite för framtiden. Känns bra!
Har sedan haft en jättebra kväll med Ingrid! Hon kom över och vi satt och pratade och ventilerade - Är så glad för mina fantastiska vänner. ( En gammal bild på Ingrid, glömde ta en ny ikväll)

Grammis-gala och god mat hemma. Katterna uppskattade en mys-kväll med oss hemma i soffan. Lite små-jobb vid datorerna blev det också!

Idag har jag haft en eftermiddag med en gammal god vän. Väldigt roligt att träffa Lena.
Är så underbart att man kan ha varandra på ett så nära och bra sätt, fast vi  inte hörs särskilt ofta. Spelar ingen roll- vi fortsätter där vi slutade när vi väl ses.
Patrik jobbade länge. Vi har ägnat kvällen här hemma till fortsatt jobb vid våra datorer och ätit smörgåstårta och tårta från gårdagen. Radade upp Patriks alla presenter från gårdagen- en bild för blogg, Instagram och Facebook- många ställen att uppdatera nu!!!
Tack alla vänner för gårdagen! Känner oss så glada och nöjda med kvällen!

( facebook-bilden från i morse, med födelsedagshälsning till Patrik)

En väldigt mysig kväll med vänner! Vi känner oss otroligt rika- som har så många bra vänner!!! Vi åt smörgåstårta och tårta och firade Patriks födelsedag.

Började även söndagen med ett tränings-pass på skidor. Patrik gjorde ett lång-åk, troligtvis det sista skid-passet innan loppet. Kommer att bli lite annan träning i veckan för att hålla igång musklerna och vara i form. Själv åkte jag ett kortare pass och tog sedan en läs-stund och väntade in Patrik.
Man blir sådär skönt trött efter träning och frisk luft- vi har haft en skön eftermiddag och kväll. Jag lagade en pasta-rätt med blomkål och skinka, och Patrik bakade Scones. Annars bara filmkväll med brasa och ljus.

Vi kom faktiskt ut i spåret mycket tidigare än vi hade planerat idag. Riktigt isigt i spåret. Jag gjorde en kortare runda, men Patrik fick ett bra pass. Sista träningshelgen innan loppet, det gäller att få lite bra träning!

Haft en riktigt skön och slö dag hemma hela dagen sedan. Legat i soffan och tittat på film och bara relaxat. Känns som att vi behövde det. Har varit så mycket, och vi har varit så i farten hela tiden. Är faktiskt ganska trötta och slitna.
Vi hämtade Pizza och tittade på melodifestivalen på kvällen. Haft en riktigt skön lördag!
Så skönt med fredag! Vi har en helt oplanerad helg framför oss- vi ska bara ta det lugnt och sköta om oss, känns som att vi behöver det. Träna, kolla film, läsa och bara göra det vi har lust med för stunden.
Ikväll lagade vi Taccos och hade riktigt fredags-mys.
En rolig och mysig alla-hjärtans lunch, våra mammor bjöd oss på lunch på Ceders restaurang. Väldigt trevligt!
Efter jobbet besökte jag och Patrik Karlsgatan 2. Evelina ställde ut bilder med sin klass från John Bauer. Det var roligt att se vad de hade jobbat med.
Vi passade också på att ta en liten snabb titt inne på Lars Wallins utställning. Hoppas hinna med ett lite längre  besök innan utställningen stänger ner, Var iallafall roligt att se.
Vi åt sedan en Alla-hjärtans middag på 2 rum och kök tillsammans med Henrik. Jättemysigt att få dela den här kvällen tillsammans. Vi åt laxplanka/ fläskfiléplanka- gott,gott!
Fick ett underbart vackert smycke av sonen med texten " Älskad mamma" . Vilken present! Kommer jag att ha på mig så ofta jag kan!!! Så glad!
Lunch-date med Ingrid på nya Coffehouse by George  idag. Jättemysigt att träffas. Blev också väldigt glad över en Alla-hjärtans-dag blomma !!! Så gulligt <3
Efter jobbet hade vi vår första träff med vår nya bok-cirkel. Idag diskuterade vi " 50 nyanser av honom". Ny bok att läsa blev "Torka inte tårar utan plasthandskar" av Jonas Gardell. Blev en trevlig kväll, och det var ett glatt gäng!

Sen blev det mysig och slapp kväll hemma med mannen. Vi är ganska trötta och slitna. Så skönt att bara njuta av en brasa, TV och varsin semla. Hade den tillgodo eftersom vi inte åt någon igår;)
Sent på kvällen, blev det dock lite hastigt dax för Henke och Patrik att åka och hämta en bil. De åkte till Henkes garage i Ransta.

Mycket besök i studion på förmiddagen! Eva och Classe besökte oss - väldigt trevligt!
På kvällen tränade vi på Friskis. Focus på arm-musklerna.

Lunch med Patrik, Annica och Kessi i studion idag. Patrik åkte sedan tillbaks till jobbet och jag och Annica tog en liten shopping-runda på Erikslund. Några fynd blev det!
Mys-kväll hemma på kvällen. Lagade en fläsk-filé-pasta, läste och tittade på film och laddade för morgondagen.

Skid-träning på Apalby idag också! Idag hade vi sällskap av Annie och Pälle- väldigt roligt att träna och umgås samtidigt!4
På kvällen kom Henke, mamma och pappa och åt middag med oss. Vi gjorde Lax i ugn. Gott och enkelt och roligt att träffas.
Skid-pass på Apalby på förmiddagen i snö och blåst. Skönt att få ett träningspass- men spåren blåste igen och det var inte så lättåkt. Gjorde lunch-våfflor hemma efter passet.

På kvällen blev det middag hos Mange med familjen, Anna, Janne och Evelina kom förbi senare på kvällen. En mysig kväll!
Vilken härlig överraskning jag fick idag! Blombud med en ljuvlig bukett tulpaner kom till jobbet från Ann-Sofie, Uffe och Melvin. Så gulligt! Jag höll på att fota en 1-åring när budet kom, Annie hämtade mig eftersom det ingick i budets uppgift att ta en bild av mig :-)
Nu pryder buketten vårt vardagsrums-bord och katterna är väldigt nyfikna på dem.
Vi är båda ganska trötta efter veckans äventyr. Blev en hemma-kväll med 3 rätters middag. Lite mysigt att tillaga och äta hela kvällen.
Vår meny:
Förrätt    Tai-soppa med brödkrutonger och mousserat vin
Varmrätt:  Potatisgratäng, kyckling , Tzatziki och vitt vin
Efterrätt:  Hallon och blåbärspaj med glass
En tidig morgon med bilfärd mot Stockholm i snövädret. Frukost i bilen på vägen. Dagen har gått bra, och det känns bra att den är gjord. Nu får vi vänta in provresultat.
Har haft mycket tid för promenader på Östermalm, shopping och lunch på Fältöversten, lite mingel i Östermalmshallarna.
Vi var ganska trötta när vi kom hem. Blev en riktig mys-kväll med film, semlor, brasa och ljus. Katterna var väldigt förtjusta i att bli gosade med hela kvällen.

Blev överraskad med en middag på favorit-restaurangen ikväll. Vi åt god mat, delade på en flaska vin, pratade och laddade för allt vi har framför oss. En mysig kväll.
Lunch med Cissi och Annie i studion idag. Väldigt trevligt med en liten pratstudn sådär mitt på dagen.
Efter jobbet åkte jag och Patrik till Friskis och Svettis, Björnövägen och tog ett styrke-pass. Känns skönt att hålla igång lite i veckan, hoppas kunna åka skidor igen till helgen!
I fredags fyllde mamma 65 år och hade öppet-hus. Jag och Patrik firade henne i onsdags, eftersom vi skulle åka på skid-resa på fredagen, men jag var ändå där på lunchen tillsammans med Annica, Annie och Cissi. Det blev en riktigt lyckad födelsedag!

Började dagen med en morgon-fika hos mamma och pappa innan jobbardagen startade.
Jag och Annie har under dagen gjort lite ärenden, och tog en lunch på Kajens fik. Gott med sallad!
Har fixat lite hemma under eftermiddagen, tagit det lugnt och läst min bok. Skönt att bara vara hemma litegrann.  Lagade mat ( med kärlek) och förberedde för en myskväll hemma med Patrik.
Blev dock en liten kvälls-promenad med Ingrid. Passade bra eftersom Patrik hade lite jobb att fixa. Känner oss trötta efter helgen och siktar på att komma i säng i bra tid.
Haft en helt underbar helg- precis vad vi behövde. Så mycket frisk luft, träning, god mat och bara haft det så härligt. Den vitaminkick vi behövde just nu. När man är ute mycket, tränar och blir så där härligt trött, sover man väldigt bra när man ätit god mat.
Patrik har fått bra lång-pass, och det behöver han inför sitt lopp som närmar sig. Själv har jag tagit en mil om dagen och sedan njutit av att vara ledig med min bok i värmestugan. Har varit riktigt bra dagar!

Vi landade hemma på kvällen, gjorde våfflor och gosade med katterna som verkade ha saknat oss. Nu laddar vi för en ny vecka!

Vi befinner oss i Hälsingland för en liten mini-semester med skidåkning och god mat. Idag har det varit -4 grader och strålande sol- perfekt väder för skidåkning. Vi är ganska trötta nu efter en heldag ute och har en liten siesta innan vi äter middag ikväll. Ska förstås se melodifestivalen litegrann också.
Försöker att bara njuta av nuet- för just nu har vi det väldigt bra! Laddar mer bilder när vi kommer hem imorgon, är lite för segt för att få iväg bilder nu.