Varit på en båt-tripp 1 dygn till Sundbyholm. Vi har haft ett väldigt mysigt dygn på sjön. Har fått mer-smak och hoppas komma ut på fler övernattnings-tripper innan vår semester är slut.
Trubbadur-afton i Sundbyholm- med sång och dans till långt in på natten. Väldigt trevligt!

Sommarens varmaste dag idag! Vi har varit på sjön hela dagen, åt luch i hamnen med mamma och pappa innan vi åkte ut. På kvällen åkte vi in till Östra holmen och grillade. Så skön luft, och så härligt att vara där när alla andra åker hem. Vi åkte hem när solen gick ner.

Vi har haft några dygn i Stockholm. Vi bodde på ett hotell i Vasastaden och gjorde utflykter till Ösmo och Nynäshamn under onsdagen.
Agnetas grav. Vi besökte även kyrkan.
Kväll i Nynäshamn- supermysigt!
Vi träffade Uffe och Ann-Sofie på Djurgården. Åt lunch tillsammans och stannade till vid ABBA-museumet.
Från Nynäshamns hamn, och bild på Fotografiska som vi också besökte
Har varit riktigt varma sommardagar!

Har varit några dagar som gått åt till operation och återhämtning. Igår blev jag utskriven och vi hade en mysig dag. Först utflykt till Ängsö med promenad, slottsfika och sedan vidare till fiskrökeriet där vi inhandlade lunch. Supergott!
Vidare till Rönnby där vi träffade familjen Bergh en stund. Sen blev det film-kväll hemma för oss.

Haft 4 supermysiga dagar i Barcelona. En så härlig stad som vi inte alls är klar med, har bara hunnit med en liten bit. Men det ger skäl till att komma tillbaks. Vi har haft lata dagar på stranden och ätit goda middagar i stan på kvällarna. Hunnit se några av sevärdigheterna man "bör" se- men det var för varmt och tiden på stranden var för dyrbar för att hinna med mer. Får bli nästa gång...

Blev många timmar på Arlanda, planet blev 4,5 timmar försenat. Men nu är vi på väg!

Vilken härlig resa vi har varit på! Vi har på några dagar varit på olika platser, träffat mycket nya och trevliga människor och haft det kanon-bra. Vädret har varit toppen hela tiden!
Sommarfest på däck. Trubadurer som spelade och tävlingar/lekar m.m.
Bornholm- en riktigt gullig liten stad. Kanske inte ett ställe man reser tillbaks till, men det var roligt att vi kom hit!
Rosgata i Köpenhamn
Nyhavn- en fantastisk plats i Köpenhamn som vi båda blev alldeles kär i. Hit kommer vi absolut tillbaks!
Nyhavn
Vi åkte runt bron och kom inte jättenära- men den såg mäktig ut även på avstånd
Visby är ju supermysigt. Länge sedan vi var där, och väldigt roligt att få komma hit igen.
Muren
Vi hade fina middagar och mycket trevligt resesällskap. Kvällarna ombord var väldigt bra!

4 dygn var resan, men det kändes längre. Förmodligen för att vi var på flera olika ställen.

Efter en ganska grå dag i Stockholm, kom solen fram lagom tills vi lämnade kajen. Så mysigt att sitta i solen på däck med en drink, njuta av skärgården, utsikten, ledigheten och bara ha det fantastiskt bra. Nu ska vi ha en mysig kväll ombord, och i morgon vaknar vi i Rönne.

Sista jobb-dagen för Patrik idag- nu har vi semester på riktigt. Packar och fixar för vår 4-dygns kryssning i morgon- Upptäckte dock precis att mitt pass gått ut. Får fixa ett onödigt dyrt akut-pass nästa vecka- behövs ju till Barcelona på Fredag om en vecka.

Har precis bokat en Barcelona-resa!!! Känns superhärligt att vi hinner med en sådan trip innan min operation.
Nu har vi snart semester! Patrik har bara 1 jobbardag kvar och på torsdag åker vi på kryssning!

Picknick för oss ikväll nere vid Öster Mälarstrand. Vi köpte med oss kebab och njöt av sommar-kvällen i båthamnen. Hoppas att vår egen båt snart är på plats igen så att vi snart får njuta av kvällar på sjön igen.