Tränings-kväll på Worldclass-gym för oss ikväll- två tuffa pass! X-fit-passet var riktigt tufft ikväll, så nu sitter vi hemma alldeles möra i kroppen. Blir jobb-kväll resten av kvällen, vi har båda mycket att göra.
Henrik kom hem och åt middag med oss på tisdag-kvällen. Fläskfilé med chili-pasta gjorde vi och det blev riktigt bra. Fika med pepparkakor- känns lite mysigt att julen faktiskt närmar sig.
Direkt när vi anlände till Västerås efter vår semester-helg, åkte vi ut till Barkarö. Cissi och Mange hade bjudit in på husvisning- de fick nyckeln till sitt hus idag! Jätteroligt att se, och höra om deras planer. Det kommer att bli jättefint!

En relax-dag på båten. Sovit länge, handlat i tax-free- butiken, ätit gott och bara haft det bra. Alla utom Janne förstås, som mest har sovit i hytten. Halsfluss är inte roligt!

Med Anna och Janne ett dygn på Östersjön. Mysig kväll, traditionsenlig som det alltid brukar vara- förutom att ungdomarna fattades;)

Tillbringar några timmar på Fotografiska. Roligt att se utställningarna och just nu har vi tagit en paus på fiket. Härlig utsikt!

Lördag kväll blev pub-runda-kväll för oss. Finns så många mysiga ställen och vi hade en rolig kväll.

Blev en väldigt mysig kväll på restaurang igår. Italiensk mat, mycket vin och roliga och bra samtal.

Hotellet känns väldigt bra, underbar utsikt! Har precis njutit av en gigantisk frukostbuffe. Ska ge oss ut på stan nu innan vi åker och umgås med Patriks familj.

Patrik vann storvinsten i dagens vinlotteri på jobbet! Så roligt!

Första snön! Inte så mycket kanske, men en liten föraning om att vintern närmar sig. Vi hoppas på en vinter som passar för längd-skide åkning- gärna i början av december!
Just nu är vi väldigt slitna båda två. Långa arbetsdagar och vi har båda mycket omkring oss för tillfället. Dygnets timmar räcker inte riktigt till. Passar väldigt bra med vår kommande helg- ska bli underbart skönt att komma iväg på lite semester.
Ikväll har vi varvat ned med film, brasa, pasta och ett glas rött. Lite kvälls-jobb vid datorn blev det också.
Patrik hann med en löparrunda precis innan snövädret drog in. Riktig timning!

Tränings-kväll för oss båda!

Annette och Annie tränade på Word Class gym ikväll. Ett Core-pass oc ett X-fit-pass. Riktigt roliga pass, känns att det ger bra träning också! Mjölksyra i musklerna!!
Patrik tränade också efter jobbet- ett löparpass på Björnön i mörkret! Skönt att få komma ut efter en lång arbetsdag. Det behövs!

Tisdagsmiddag på Taco-bar efter jobbet och sen vidare till Bishops arms för vätskepaus innan hemgång. Mysigt att få lite tid innan vi gick hem och fortsatte småjobba en stund till ;)

Annette har haft en skön eftermiddag på Salong Unik- klipp och färg, och en glad eftermiddag med tjejjerna på salongen. Skönt att få håret lite fixat!  Lite onödigt kanske med allt fönande och lockande av håret, eftersom vi efteråt drog på oss träningskläder och mössa och gav oss ut i spåret på Björnön. Börjar bli kallt och mörkt tidigt nu, riktigt höstmörker!

Marianne kom över med en pastagratäng till oss på eftermiddagen. Var ju så lyxigt att komma hem och ha färdig middag efter vår löpar-runda. Vi tog en djupdykning i vårt kylskåp och gjorde en 3-rätters middag- en riktigt guldkantad måndag-kväll!
Varg Veum- "Kalla hjärtan" blev kvällens film. Spännande!
Henrik kom och fikade hos oss efter vår löpar-runda. Han blev väldigt poppis direkt, särskilt Bosse ville vara med Henke hela tiden. Vi följde sedan med till Henriks garage i Ransta, där Henke bytte däck på Annettes bil. Jätteskönt att få det fixat innan det känns jätteakut.
Lugn kväll hemma, med söndags-pizza, brasa och film. Känns väldigt mysigt att vara hemma och kura ihop sig med en filt i soffan. Riktigt höst-mys! Har lyssnat mycket på Sarah Dawn Finer i helgen, Nya skivan "Sanningen kommer om natten"  är väldigt bra.

Efter en riktigt skön, lat förmiddag hemma är det dax att komma igång. En löpar-runda på Björnön- man vaknar till ordentligt och känner sig väldigt mycket piggare efteråt. Skogsluften och miljön på Björnön gör ju också sitt- energi för själen!

En supertrevlig kväll hemma hos oss med vännerna Cissi och Mange. Vi åt tre-rätters och hade bara en lugn och mysig kväll.

Mysig dag. Fixar lite hemma, handlar och tar det lugnt. Fikapaus alldeles nyss på Brynolf Bagare- blev ju en riktig fika-lunch!

AW-kväll med vänner på Tabazco. Ett bra sätt att avsluta arbetsveckan, och börja helgen med. Vi har en skön oplanerad helg framför oss, bara ta allt lite efter vad vi har lust med.

Ganska så slitna båda två efter hektiska arbetsdagar. Blev en mysig kväll hemma. Lasagne, vin och Johan Falk-filmen  -De 107 patrioterna.
Träningsvärk i kroppen har vi båda två efter våra träningspass igår- skön känsla!
Annettes dag:

Fotograferat barn i Enköping största delen av dagen. Passade på att spontan-besöka kollegan Kerstin Eilert en sväng vid lunchen. Hon visade lite av sina senaste projekt- väldigt roligt att se.
Efter jobbet blev det träning på World Class gym. Två pass på raken, ett core-pass och ett X-fit pass. Känns redigt i kroppen- skön träningsvärk är på väg!!! Ska nog försöka ta onsdagarna till dessa pass lite framöver. Blir bra kombination till löpar-passen. Det byggs om rejält på gymmet just nu, men det känns som att jag trivs väldigt bra där. Så när hem efteråt också!
Patriks dag:
Efter jobbet blev det ett längre pass på rull-skidor- det första på väldigt länge! Ska försöka köra rullskidor varje vecka nu- bra träning! Väldigt trött i kroppen efteråt.

En lång och hektisk arbetsdag för oss båda. Passade väldigt bra, och kändes väldigt lyxigt att vara bjuden på middag en sådan här dag. Middag och fika hos Marianne och Ingvar. Gott och trevligt!

Blev ett löp-pass på Björnön efter jobbet - i regn! Faktiskt ganska mysigt att springa i regn, men man är blöt och kall efteråt. Den varma duschen är gudomligt skön sedan. En brasa blev det också, och en kycklinggryta- väldigt god!
Lite jobbar-kväll för oss båda också!

Har haft en mysig eftermiddag hos sonen. Vi hjälpte honom med lite saker i hans lägenhet och åt söndags-middag tillsammans. Det blev Pesto-lax med ris. Har varit riktigt roligt, men nu är vi super-trötta. Blir en skön söndag hemma i soffan.

Vi har hunnit mycket idag! Träffade Annie och Pälle på Porträttstudion en snabbis för att packa ihop en stor ramleverans. Varit förbi vår båt, som nu är uppe på land och plockat ur saker inför vintern. Så skönt att hinna sånt här. En riktig fixar-dag!

Mysig hemmakväll med matlagning och vinprovning som kvällens stora aktivitet. Är väldigt roligt att laga mat tillsammans och dra ut på det så att middagen äts under hela kvällen. Gott blev det också! Lite olika tyckte vi om vinerna!
Förrätt:Crepes med räkfyllning
Varmrätt: Viltgryta med färsk pasta och brysselkål.
Efterrätt: Äppelkaka med vaniljsås

Sovmorgon! Väldigt skönt. Förbi båtplatsen en sväng, båten är nu upptagen för säsongen. Blev sedan mil-spåret på Björnön. Frisk luft och väldigt mysigt att vara ute.

Bra start på helgen! Blev en hel-kväll på Limone, väldigt nära hem sedan ;)
Båda hade långa dagar idag. Annette hade ett sent reklam-jobb i studion, och Patrik fastnade på jobbet när han kom hem från Hälsingland. Blev en sen middag hemma. Så mysigt att få hem mannen, men såklart nyttigt att få längta lite efter varandra. Ser fram emot en mysig oplanerad helg! Ska bara ta dagen som den kommer och riktigt hinna umgås- känns som att vi behöver det!

Onsdag på Två rum och kök med Ann-Sofie. En kväll med god mat, vin och djupa samtal- väldigt roligt att ses. Laxplankan var bra och vi var också helt sålda på musiken, alla gamla godingar var med!
Glad i hjärtat efter en eftermiddagsfika med sonen. Alltid lika roligt att träffa honom!

Patrik befinner sig just nu uppe i Hälsingland och arbetar med prognoser. Kommer hem i morgon.

Mör i hela kroppen efter en helkväll på Worldclass gym. Blev löpning, gym och ett core express- pass. Spännande att se hur det känns i kroppen i morgon. För det kommer det absolut att göra. Bra pass med bra musik!

Familj och vänner samlades i studion och överraskade Marianne med en fest för att fira att hon blivit pensionär. Blev väldigt roligt och en jättebra kväll. Skål i bubbel och sedan smörgåstårta, vin och öl. En gruppbild på hela gänget tog vi också.

Killarna kom hem på eftermiddagen idag! Vi gav oss ut på en löprunda kring svartån direkt. Var jättebra att få ett träningspass innan vi gick hem och relaxade. Lasagne, vin brasa och myskväll. Väldigt mysigt att ha mannen hemma igen! Jag passar inte bra som ensam-människa ;)

En rolig och intensiv helg i Polen, Gdansk. Här kommer lite bilder från helgen
/Patrik

Promenerat och surrat med Anna på förmiddagen. Är ju fantastiska dagar nu!

Precis kommit hem från en väldigt rolig och bra kväll med tjejjer från Knektgatan. Vi har skrattat och fördjupat oss i massor av gamla minnen. Så mycket gamalt det finns, som man har med sig - och är fantastiskt roligt att dela med gamla vänner. Kommer att bli fler återträffar framöver...

Blev ingen sovmorgon idag! Kroppen är så van med 6.30 och där någonstans är det morgon! Blev en tidig löparrunda kring Svartån istället- underbar dag! Så skönt att vara ute och andas höst-luft.

Blev en väldigt mysig kväll med middag på Hongkong och lite vin i Skybaren i skrapan med Ingrid. Gillar pianobaren skarpt! Tjejen som sjöng hade otroligt bra röst.
En bra start på min egna helg! Planerar för motion och shopping imorgon!

Skavsta flygplats i väntan på flyget och två till i res-sällskapet. På väg till en helg i Gdansk!
Lyxigt att få en kväll med sonen! Vi köpte med oss Tai-mat hem till oss och surrade bort kvällen vid mat-bordet. Bullar blev det förstås också eftersom det var kanelbullens dag.
Väntar nu på att Patrik ska komma hem från sitt 14-timmars-pass. Packning och förberedelser inför morgondagens resa väntar. Och en kanelbulle förstås!

Oj vad jag har hunnit mycket redan! Klockan är halv åtta och jag har hunnit med en löpar-runda och tvättat våra säng-kläder! Det var inte en jätte lång runda, utan mer en första kom-i-gång-runda efter loppet. Känns iallafall bra i kroppen nu.

Efter en hektisk dag och ganska mycket stress och några missöden och felplaneringar i farten- kunde vi till sist koppla av med en skön spa-kväll. Vi hade pasta-sallader med oss och det kändes så lyxigt och skönt att bara koppla av och ha det väldigt bra. En bra mitt-i-veckan-kväll. Supertrötta efteråt- men det är ju också lite meningen.

Har jobbat i Bålsta under förmiddagen och tog en vända förbi centrumet på hemvägen. Lite roligt att träffa kusinerna Ulle och Sanna en liten snabbis. Blir inte så ofta, men det är så roligt att ses.

Kombinerat jobb och mys-kväll ikväll. Går faktiskt väldigt bra att göra så! Lite mysigt att vara hemma och ha sällskap och små-jobba lite samtidigt ;) Ännu en återhämtnings-dag kan man också säga- för det är lite så det är också. Kroppen behöver vila, och vi har några dagars tränings-lov nu efter loppet.
Färsk tortellini med kyckling, bacon, spenat,broccoli fetaost och cremefreach gjorde vi ikväll- blev väldigt bra!
Annette hälsade på kollegan i Enköping- Kerstin Eilert i samband med jobb i Sveriges närmaste stad idag. Blev ett snabbt möte, men väldigt roligt- det var länge sedan. Saknar verkligen alla kollegor- blir inte så ofta vi träffas numera. Men tanken väcktes lite idag, och kanske blir det ett större möte framöver.Facebook är verkligen bra ibland!
Lång arbetsdag för oss båda! Blev en hemmakväll med god mat och vin ikväll. Kycklinggryta med ris och broccoli. Träningsverken i kroppen börjar ge med sig!

Bilder från Lidingöloppets fotografer finns nu upplaggda på hemsidan. Lite roligt att kunna se dem så snabbt!