Promenad i Björnö-spåret på kvällen med Cissi och hundarna. Vi hann precis innan regnet. Sen hem och tittade på film hemma.

Eftermiddagsfika hos Häggarna. Vi var förbi dem en stund och bjöds på en go-fika.

Lite senare fick vi en prov-tur i Henkes nylackade bil. Den är inte helt klar, han har många projekt och justeringar som skall göras framöver. Väldigt roligt att få höra lite om hans planer. Vi avslutade på La Pizza på klockartorpet med middag.

Annette hann också med en kvällspromenad med Ingrid. Väldigt länge sedan vi sågs, det var jätteroligt.

Det här är en lycklig stund! Har haft en mysig stund med sonen, ätit god middag och fått höra lite om hans planer och projekt. Vi blev också bjudna på en provtur i hans nya bil i morgon. Känns väldigt bra i hjärtat efter denna kväll.

Vi har haft en riktigt sportig dag! Började med löpning, intervaller i backe och lite styrka på Björnön. På eftermiddagen har vi vandrat på Badelundaåsen. Något vi pratat om många gånger men det har aldrig blivit av tidigare. Nu ska vi förbereda lite inför kvällens middag- Henke kommer och äter med oss.

Känner oss nöjda och trötta i kroppen efter eftermiddagens löpar-runda på Björnön. Lite regn på oss kom det också. Ikväll blir det bara film och ta det lugnt hemma.

Ligger just nu och guppar utanför Rågsäcken. Ser ut att bli bättre väder om en stund. Riktigt såhär hade vi inte hoppats på. Men mysigt är det ändå!

Hade en väldigt trevlig kväll med picknick och vänner nere vid strandkanten igårkväll. När solen försvann och det blev kallare, åkte vi hem till Anna och Janne och drack kaffe. Kvällen gick väldigt fort, och klockan hann nog bli mer än vi hade tänkt. Men trevligt var det!

Vi åkte förbi Henkes jobb och tittade på hans nylackade bil. Han har laggt ner så mycket tid på sin bil de senaste veckorna, och har endel kvar. Nu har han iallafall äntligen en välbehövd semester. Bilen var jättefin och det var roligt att se den.
Frukost i Granparken med Lill-Babs vid bordet.
En trevlig kväll i Granparken med Lill-Babs som underhöll oss vid middagen.

En mysig eftermiddag med vin och öl i trädgrden. Ser fram emot en god middag med bra underhållning.

Framme i Norrtälje. Vi har precis checkat in i våra rum och träffat Eva och Staffan från Västervik.

Annette och Cissi promenerade milen på Björnön och hade kaffepauser på vägen. En sån fin kväll- bara att njuta av sommaren och vårt vackra Björnön. Motion och pratstund på samma gång! Patrik och Henrik flyttade Henkes bil från Ransta till Tunbytorp. Den ska lackas i morgon kväll. De åt middag på Skallbergskrogen efteråt.

Vilken underbar dag! Man vill bara vara ute och njuta av dagen. Vi har lunchat på Kajens fik- så härliga sallader de har! Lite promenad nere i hamnen och en sväng förbi båten hann vi också!

Promenad och tid att umgås. Mysig morgon med Anna.

Våra katter har kommit hem, och ordningen är återställd här hemma. Alla är nog ganska nöjda med att vara hemma igen. Vårt hem blir också väldigt tomt utan katterna!
På kvällen firade vi en blivande tonåring. Världens bästa Emma Berg fyller år när de är på resa, så vi firade ikväll med middag på Rönnby. Jättemysigt.
Efter middagen åkte vi ut till Ransta en sväng och kollade lite hur det går för Henke med sin bil. Han jobbar jättemycket för att få klart den till semestern. Roligt att träffa sonen en liten stund också!

Motion på Björnön för oss idag! Patrik sprang 1,5 mil och Annette 1 mil. Kändes jättebra i kroppen för oss båda. Skönt att springa i denna luft.

Hemma igen!  Vi handlade lite fisk med tillbehör på hemvägen och åt en god middag hemma. Vi packade upp väskor, tvättade och relaxade med en film hemma vid TV:n.

Landat i ett ganska kallt Sverige! Är nu på väg hem till Västerås. Ser fram emot att hämta våra katter i morgon.

Väntar på bussen. Faktiskt första dagen det är molnigt här i Parga. En perfekt res-dag!

Blev som vanligt en väldigt sen middag. Personalen på VÅR restaurang är helt underbara!

Nu har vi haft vår sista dag på stranden. Annette lyxade med massage på stranden, är lite stel i ryggen. Superskönt! Dagen gick otroligt fort, nu sitter vi på balkongen med lite vin och öl. Har bokat ett bord om en timme till bästa restaurangen.

Idag njuter vi av vår sista dag. Har en lång strand-dag och har nu tagit en sen lunch på Tango-bar. Vårt hotell gav oss avskedspresenter i dag- känns väldigt familjärt och gästvänligt. Något utöver det vanliga.

På eftermiddagen simmade vi över till en liten ö precis vid Parga beach. En super mysig upplevelse! Lilla ön har två små kyrkor. Sitter just nu på en mysig liten restaurang och äter kvällens middag. Pizza och grekisk sallad!

Idag har vi tränat på förmiddagen. Ligger nu vid polen och tar det lugnt. Planerar lite hur vi ska använda den sista tiden här. Ska bli lite roligt att komma hem, men vi ska absolut åka hit fler gånger.

Middag på en liten mysig grekisk restaurang uppe på berget. Ikväll var vi hemma före kl 1.00, vilket är tidigt- vi har fått ganska sena vanor.

Böcker i solstol hela dagen. Svalare luft, idag var det ca 30 grader i skuggan, och det fläktar också! Vi lunchade på Tango-bar nere på stranden. Blev en lång dag på stranden. Är så skönt att vara kvar när luften blir svalare.

En super-rolig kväll med trevligt sällskap! Vi träffade Annette och Micke från Mariefred och kvällen bara försvann.

Blev en väldigt kort natt i natt. Idag vilar vi oss på stranden och laddar för kvällens grekiska fest;)

Bilder från natten.

Vi såg solen gå ner över Parga från borgen. Vi hade tagit med oss dryck och bara njöt av utsikten. Middag på vår favorit- restaurang. Fantastiskt! Vi träffade ett ungt par från Nederländerna och gjorde sällskap till en pub. Blev hemgång väldigt sent.

Vi har tagit våra motionsrundor på förmiddagen. Känns i kroppen nu att det saknas vätska. Det är väldigt varmt, och nu ligger vi i trädgården på hotellet och vätskar upp oss i en solstol. ikväll vågar vi inte chansa- har satsat på ett säkert kort och bokat bord på en favoritrestaurang. Gott vin har de också!

Middag med dåligt vin. Men vidare till en mysig bar för drinkar och öl. En bra kväll!

Haft en kanon-dag!

Idag blir det en heldag på stranden med böcker. Vi har det jättebra!

Igårkväll åt vi på ett fantastiskt ställe! Patrik hittade det när han var ute och sprang. En bakgata med utsikt över solnedgång och Parga beach högst uppe på ett berg. God mat, väldigt billigt och inte så mycket folk.

Började dagen med träning. Patrik sprang 1 mil uppför berget, Annette sprang 4 km. Bra start på dagen. Sen har vi bara slappat vid polen idag. Har siktat in oss på en nyfunnen restaurang ikväll.

Ikväll har vi varit kvar länge på stranden. Vi köpte hämtpizza och kvällsbadade och gick inte hem förän 22.00. En riktigt lång strand-dag. Vi landade hemma i hotell-baren och köpte öl och Pinacolada.

MAGDAS HOTELL
Alldeles fantastiskt! Och det verkar många tycka. Hotellet har en alldeles otrolig känsla för service och det där lilla extra. Många av gästerna verkar återkomma varje år. Förmodligen kommer vi också komma tillbaks fler gånger.
Idag tog vi förmiddagsbussen till Parga-beach. Sitter just nu på Tango Bar och äter sen lunch. Vi har förskjutit dygnet och alla tider är ganska sena ;) Ska strax ner till våra solstolar igen. Funderar på att bli kvar här hela kvällen och äta något på stranden innan vi går hem ikväll.

Med utsikt över hela Parga! Detta är nog stans romantiskaste restaurang.

Vi började med träning idag också! Känns så bra att bara ta det lugnt sedan, när man har fått röra på sig först. Nu har vi en hel-dag på Parga-beach. Precis som igår kommer vi att stanna här till minst kl. 19.00

Ätit god italiensk middag med mycket vitlök. Blir väldigt sena kvällar för oss här. Har nog ställt om oss på semestertid!

Efter motionen på förmiddagen har vi slappat och läst böcker på stranden. Fläktar lite mer här- det känns jätteskönt! Vi blir nog kvar här till kvällen. Blir promenad upp för berget tillbaks, bussen går hem alldeles för tidigt.

Idag tog vi bussen till en annan strand på andra sidan berget. Vi började dagen med en löparrunda och tog vägen över berget ner till Parga. Högst uppe på berget finns en fantastisk Borg. Världens fin utsikt också!

Verkar bli en väldigt trevlig kväll med levande musik och god grekisk mat. Uzo som välkomstdrink medan alla gäster anländer.

Idag har vi slappat vid polen hela dagen. Provat bubbelpoolen också. Ska strax göra oss i ordning för kvällens Grekiska afton.

Bilder från vårt boende här i Parga.

Vårt hotell ligger ca 1 km från stranden, en bra bit upp på berget. Blir några vändor upp och ner på en dag - perfekt träning. Idag ligger vi i hotellets trädgård och läser. Fick lite för mycket sol fläckvis igår och tar det lugnt i skuggan med våra böcker idag.

En riktigt varm kväll! Kanske för att vi också är varma efter en dag i solen. Pizza och öl ikväll och sedan vandring upp på bergets topp till den mäktiga borg som finns högst uppe. Ett riktigt motionspass blev det.

Läser, promenerar i vattenbrynet, sover och bara är. Ett dopp då och då förstås också. Ska vara kvar länge på stranden i kväll. Det är för varmt att äta innan 21.00 har vi lärt oss nu. Så härligt att bara lyssna på vågorna!

Är så otroligt glad för min nya telefon, håller fortfarande på att lära mig alla funktioner och bra-att-ha-appar. Perfekt sysselsättning och avkoppling såhär i en solstol.

Vi har börjat vår onsdag med löpning runt här i Parga. Staden är byggd på en bergsluttning så det känns som väldigt bra träning för kroppen. Nu blir det läsning och må- bra-tid i solstolarna.

Parga är en romantisk, pittoresk liten stad- vi är så glada att vi hittade hit. Känns som att vi hittat ett nytt favorit- ställe. Ikväll har vi ätit grekisk mat. Värmen håller i sig sent på kvällarna, det går egentligen inte att äta middag innan 21.00. Vi har inte riktigt fattat det, utan varit ute alldeles för tidigt. Så härligt med semester. Tar ett tag innan man riktigt fattar att man är ledig!

Väldigt varmt! Vi har lyckats pricka in den varmaste veckan i Parga. Men vi är så utsvultna på värme så det känns bara bra. Ligger i varsin solstol och bara läser.

Resdag. Vi var framme vid 14-tiden och fick världens mottagande här. Så serviceinriktad och välkomnande personal. Helt makalöst!!! Har installerat oss och utforskat omgivningarna- känner att vi kommer att trivas.

Så mysigt att vara på Arlanda och ha hela semestern framför sig! Sitter vid gaten och ska snart gå ombord.

Äntligen börjar semestern på riktigt! Härlig känsla!!! God middag i restaurangen- något vi verkligen behövde. Har inte hunnit äta ordentligt under dagen. Patrik har fått vara nagelskulptör här på kvällen. Blev lite roligt eftersom klistret torkar väldigt fort och vi satt fast lite varstans ett tag. Nu ska vi skåla i bubbel och ha en lugn kväll. Klockan ringer 4.45 i morgon. Godast!

Blev en regnig simtur! Men nu är vi färdiga och laddar för lite varmare simturer!

Lämnat våra katter på lyx-semester! Fixat saker hemma, packat och massor av annat fix. Annette har fotograferat brudpar idag och hade sällskap av Eva Högfors.
På kvällen åt vi pizza på balkongen och slappade framför TV:n. Laddar för morgondagens simmning!
Vilken trevlig kväll hemma hos Annie och Pälle! De hade fixat så bra och vi hade så roligt! Glada trevliga människor- mycket skratt och roliga disskussioner! Bilarna åkte precis utanför terassen. En jättelyckad raggar och sommar-fest!
En riktig fixar-dag. Annette har fått sommar-fina naglar, Patrik har fått ett rosa tillfälligt pass ( eftersom vi upptäckte att det hade gått ut). Fixat och klart- allt är lugnt! Katternas mediciner, och lite annat som behövdes inför resan.
Nu ska vi strax på raggar-fest hos Annie och Pälle. Tittar lite på Fin-cruisingen från vår balkong. Perfekt!

Nu har Patrik semester på riktigt! Vi firade med en löpar-runda på Björnön och sedan ner till röda torget med kylväska och filt för att titta på bilarna och människorna. Blir så roligt när stan lever upp och det blir en riktig folkfest. Lite packning och fix inför resan hann vi också med på sena kvälls-timmarna.
After work på Bishop Arms för Patrik, Henke, Kalle och Tommy. En riktig sommarkväll- känns som en av årets första!!! Skönt att vara ute.

Annette och Cissi hade middag hemma på Karlsgatan. Vi satt sedan på balkongen och drack lite vin, njöt av sommarkvällen och lyssnade på mullret av bilar som håller på att anlända till stan.
 Vardagslyx!! Middag och relax ute på sjön. Nu är det riktig nedräkning till semestern, nära nu!

Annette hade sin första semesterdag!! Så skönt, härligt och lite konstigt- vet inte riktigt hur tiden ska planeras. Blev iallafall en eftermiddag på Rönnby, med Annica och barnen och Marianne och Ingvar.
Patrik åkte rullskidor efter jobbet och Annett shoppade lite på stan. Sen blev det balkongmiddag med vin. En fin kväll men väldigt kallt i luften. Längtar till vår resa nu!!

Vi hade en riktig sovmorgon idag! Sen startade vi med en motionsrunda på Björnön. Patrik sprang milen och Annette 7,5.
På eftermiddagen har vi shoppat lite inför resan nästa vecka. Vi strosade runt lite på Erikslund. Vi hälsade på Henke i garaget en sväng. Han jobbade för fullt och det går frammåt med hans bil. Roligt att se vad han sysslar med.
Vi lagade kyckling-gryta, tittade på fotboll och jobbade lite på kvällen. Börjat småpacka inför resan också!
Åsby Kulturhus utanför Örebro. En härlig dag fylld med Kärlek och musik. Så roligt att få vara med !!!